O produkcie targetowanym

badania tajemniczy klientTargetowanie produktu- niby prosta sprawa: klient potrzebuje danego produktu, a my mu go dostarczamy.
Proste i przejrzyste założenie jednak jest dość trudne w realizacji. Ponieważ trzeba zadbać o to, aby produkt był dostępny dla takiego klienta w miejscach w których robi zakupy. Trzeba jeszcze produkt reklamować w radiu i telewizji, której słucha i ogląda nasz 'target'.
Można też pokusić się o marketing szeptany i zachęcić klienta do kupna naszego produktu.
Sposobów jest wiele, ale na każdym etapie promocji coś może pójść nie tak.

Wikipedia o marketingu

badania tajemniczy klient
Marketing ? proces społeczny, w którym jednostki i grupy otrzymują to, czego potrzebują poprzez tworzenie, oferowanie oraz swobodną wymianę z innymi towarów i usług, które posiadają wartość Kotler, Keller, 2011.

Najkrótsza definicja marketingu brzmi ?zaspokajać potrzeby, osiągając zysk?.

Dobrze rozumiany marketing to nie zestaw trików i działań doraźnych, lecz przemyślana strategia i wynikająca z niej taktyka działania, dostosowane do docelowych odbiorców, oparte na wiedzy i badaniach, osadzone mocno w realiach rynkowychŹródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Marketing

Wikipedia i shopper marketing

Shopper marketing ? odbywa się w środowisku punktu sprzedaży i dąży do przekształcenia osoby znajdującej się w sklepie, na kupującego dany produkt.
Celem tego marketingu jest zrodzenie u klienta konkretnej decyzji zakupu w pobliżu danego produktu.

Konsument może być całkiem inną osobą niż shopper.

Na przykład matka rodziny może być osobą, która odpowiada w 90% za dzienne zaopatrzenie całej rodziny, podczas gdy konsumpcja zakupionych towarów może się rozłożyć równo na np.

czterech członków rodziny.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Shopper_marketing.

Widok do druku:

badania tajemniczy klient