Na budowie

(najczęściej stosowane) - na ciągniku kołowym nieprzegubowe - jednoczęściowe podwozie i dwa skrętne koła przegubowe - dwuczęściowe podwozie (część przednia i tylna) połączone przegubem, to rozwiązanie je

Na budowie

przegubowe

Podział

ze względu na budowę
ładowarki łyżkowe gąsienicowe - na ciągniku gąsienicowym, stosowane najczęściej w kamieniołomach
ładowarki łyżkowe kołowe (najczęściej stosowane) - na ciągniku kołowym
nieprzegubowe - jednoczęściowe podwozie i dwa skrętne koła
przegubowe - dwuczęściowe podwozie (część przednia i tylna) połączone przegubem, to rozwiązanie jest współcześnie najczęściej stosowane

ze względu na przeznaczenie
naziemne
kopalniane

ze względu na sposób pracy
czołowe - łyżka umieszczona z przodu maszyny, możliwości ruchu łyżką tylko w jednej płaszczyźnie
obrotowe - łyżka wraz z wysięgnikiem umieszczona na obrotowej platformie, umożliwia to wysypywanie ładunku na bok bez potrzeby obracania i przejazdu całej maszyny
z łyżką wychylną na bok
z wyładunkiem zasięrzutnym - możliwości ruchu łyżki tylko w jednej płaszczyźnie od czoła pojazdu, aż do tyłu, stosowane kiedyś w kopalniach i budownictwie

Budowa

narzędzie robocze
łyżka (różne typy łyżek, łyżka klapowa)
uchwyt do dłużnic
hak
chwytak
zbiornik do betonu
wysięgnik z układem podnoszenia
układ podnoszenia trójczłonowy i łyżki trójczłonowy
układ podnoszenia trójczłonowy i łyżki czteroczłonowy
układ podnoszenia czteroczłonowy z równoległobokiem (prostowodny) - umożliwia utrzymanie łyżki przy stałym kącie względem poziomu przy różnym położeniu wysięgnika


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%81adowarka_%C5%82y%C5%BCkowa


Maszyny budowlane ? jak finansować?

Finansowanie dużych maszyn to spore wyzwanie. Zazwyczaj już zakup jednej maszyny to większy wydatek, a co dopiero większa ich ilość. Dlatego w tym przypadku najczęściej sięgamy po takie źródła finansowania jak pożyczka czy kredyt. Rozwiązaniem jest także leasing, który obecnie jest bardzo popularnym sposobem na finansowanie między innymi cięższego sprzętu jak maszyny budowlane. W tym przypadku nie pożyczamy pieniędzy, tylko płacimy comiesięczną stawkę i możemy sprzęt użytkować. Niektóre firmy leasingowe gwarantują także odpowiedni serwis sprzętu, jeśli potrzebna jest naprawa maszyn budowlanych. Warto więc skorzystać z tego typu rozwiązania.


Budowa spycharki

Budowa spycharki gąsienicowej

Główne podzespoły spycharki gąsienicowej to:

podwozie gąsienicowe,
rama główna,
nadwozie,
układ napędowy,
hydraulika układu napędowego,
osprzęt roboczy,
hydraulika układu roboczego.

Podwozie gąsienicowe

Podwozie składa się z dwóch ram trakcyjnych o konstrukcji skrzynkowej, które wyposażone są w rolki jezdne, rolki podtrzymujące, koła napinające, koła łańcuchowe, łańcuchy gąsienicowe z płytami gąsienicowymi. Ramy trakcyjne osadzone są na czopach wałów mocowanych do tylnej części ramy głównej oraz do wahliwej belki

stabilizatora.
Rama główna

Rama główne jest to jednolita konstrukcja spawana, utworzona przez połączenie ramy przedniej i tylnej. Do ramy przykręcone zamontowane są: chłodnice, silnik, przekładnia hydrokinetyczna (zmiennik momentu), skrzynia biegów, przekładnie boczne i elementy nadwozia.
Nadwozie
W skład nadwozia wchodzą: osłony boczne, dach silnika, błotniki, zbiornik paliwa, skrzynka akumulatorów, zbiornik układu hydraulicznego, kabina z klimatyzacją, pulpity, zewnętrzna osłona ROPS (ang. Roll Over Protection Structure).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Spycharka