Social media - moda, czy nowy kanał pozyskiwania klientów

aSocial media dla firm - nowa usługaTak, jak wcześniej wszyscy robili strony www, tak obecnie wszyscy oferują..."social media". Skąd ten boom? Wiadomo, popularność Facebooka jest bardzo duża, pojawia się więc idea, by wykorzysta

Social media - moda, czy nowy kanał pozyskiwania klientów kampanie social media
Wykorzystaj social media do tego, żeby pozyskać nowych klientów. Wejdź na lepszy poziom kontaktu z klientami, zadbaj o znaczenie twojej firmy w internecie. Chcesz wiedzieć więcej?

Social media dla firm - nowa usługa

Tak, jak wcześniej wszyscy robili strony www, tak obecnie wszyscy oferują..."social media".

Skąd ten boom? Wiadomo, popularność Facebooka jest bardzo duża, pojawia się więc idea, by wykorzystać to "social media" do prowadzenia biznesu. Możemy w ten sposób promować swoje produkty, tworzyć bazę klientów, budować swój wizerunek w internecie. Jednak trzeba to wykorzystać dobrze. Jednak, nie wszystkie firmy z "social media" w ofercie, mają odpowiednie przygotowanie i doświadczenie. Wiele z nich nie zatrudnia chociażby dobrych copywriterów, obeznanych w social media. To, co wydaje się łatwe i proste, wcale takie nie jest. Zamiast zyskać na wizerunku, można bardzo sporo stracić, lub nawet wyrzucić pieniądze w błoto.


O tym jak (nie) robić social media marketingu

Social media to modny temat. Pisze się wiele o tym jakie dają możliwości, mówi się także o zagrożeniach.

Konto na Facebooku mają prawie wszyscy. Mało kto jednak zamieszcza tam materiały w sposób przemyślany - zdjęcia potomków, mieszkań, aut, fotki z wakacji, z imprez. Lajkowanie bezsensownych treści , chętniej to co umieszczamy na fejsie, ma znaczenie w "realu". Jeśli wysyłamy CV, bo chcemy mieć pracę, możemy zakładać, że zanim pracodawca nas zatrudni, to sprawdzi nasze konto. Czy jest się czego obawiać?
Jeśli nie publikujemy wszystkiego jak leci, nie dajemy lajków zbyt hojnie, to powinniśmy być bezpieczni. Jednak każdy może dowiedzieć się co lubimy, na kogo głosujemy, jakie są nasze poglądy, na co wydajemy kasę, na jakim poziomie żyjemy, jakie mamy zwierzęta/dzieci/partnerów...

To są treści prywatne. I w tej sferze powinny takie pozostać. Nie zapominajmy, że to świadczy o nas, możemy byc potencjalnie świetnymi pracownikami, jednak jeżeli na swojej tablicy źle wyrażamy się o swoim poprzednim pracodawcy (lub co gorsza - o obecnym) to może nam zamknąć drzwi do kariery. Tak więc - publikujmy treści w portalach społecznościowych w sposób bardziej przemyślany - to się opłaci.


Formy reklamy i promocji firmy w internecie

Małe i średnie przedsiębiorstwa pełnią bardzo ważną rolę w gospodarce, ponieważ płacą najwyższe podatki, zatrudniają pracowników i podnoszą konkurencyjność.

Oprócz pokonania szeregu formalności i różnych urzędowych upierdliwości, żeby prowadzić biznes nie wystarczy znać się na branży, w której się działa. Najczęściej lepszy marketing wygrywa z jakością usług lub produktów. Kluczem do sukcesu jest promocja, a to wymaga budżetu.

Możemy zainwestować w menadżera, lub skorzystać z oferty agencji reklamowej. Jednak to są formy drogie i mają niską skuteczność. Można wykorzystać do promocji internet - często strona www plus pozycjonowanie są strzałem w dziesiątkę. Dzięki temu ma się dostęp do dużej liczby potencjalnych klientów, otwierają się nowe drogi rozwoju. Warto więc zacząć od czegoś, co nie wy,maga ponoszenia wysokich kosztów, trzeba jednak znaleźć dobrego profesjonalistę.