Transport na linii Europa-Chiny

lu języków chińskich standardowym językiem mandaryńskim, to oficjalny język ChRL, opracowany w latach 50. i nauczany w chińskich szkołach od 1956 roku. Według danych spisu powszechnego z 2000 roku, w języku tym mówi w Chinach pona

Transport na linii Europa-Chiny Transport towarów to ważna gałąź przemysłu, a to coraz popularniejszy typ transportu, czemu? O tym w artykule.

Chiński

Standardowy język chiński, nazywany przez zwolenników istnienia wielu języków chińskich standardowym językiem mandaryńskim, to oficjalny język ChRL, opracowany w latach 50. i nauczany w chińskich szkołach od 1956 roku. Według danych spisu powszechnego z 2000 roku, w języku tym mówi w Chinach ponad 840 mln osób2. Liczbę cudzoziemców władających tym językiem lub uczących się go władze chińskie szacują na 30 mln osób.

Wywodzi się on z tzw. języków mandaryńskich, używanych na północy Chin. Jest językiem urzędowym w trzech państwach: ChRL, Tajwanie i Singapurze. Dzięki edukacji prowadzonej w tym języku jest on zrozumiały dla większości użytkowników języków chińskich i nazywany w Chinach kontynentalnych putonghua = "mowa powszechna", a na Tajwanie guoyu = "język państwowy".

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Język_chiński


Półprodukty

Produkty sprowadzane z Chin to często półprodukty lub części, których produkcja w Europie jest droższa. Rzadko sprowadza się całe machiny, czy całe przedmioty. Taniej jest importować części z których poskładamy dany przedmiot i później go sprzedamy.

Wyjątek mogą stanowić ciuchy, gdzie na wchodzie produkuje się ich najwięcej i są stosunkowo tanie, nawet wielkie firmy takie jak Adidas, czy Nike maja swoje zakłady na wchodzie. Co tylko pokazuje jak bardzo opłacalne może być wkroczenie we wschodni świat biznesu.


Komponenty i półprodukty zza granicy

Świat dla dzisiejszego biznesmena stoi otworem, a sposób prowadzenia biznesu, nawet lokalnego, rozszerza się na skalę międzynarodową. Często bowiem fabryki korzystają z materiałów lub gotowych komponentów sprowadzanych z innych krajów. Ma to podłoże czysto ekonomiczne- po prostu jest taniej.

Nie trzeba chyba nikomu mówić, że najpopularniejszym miejscem zdobywania wcześniej przygotowanych komponentów i części są Chiny. Jednak dobry utarg w Chinach można osiągnąć jedynie z dobrą firmą zajmującą się dobijaniem targów.